piatok 16. marca 2012

Turecko môj pohľad
















Prvý krát v živote som cestoval do islamskej krajiny ,človek nevie čo od toho ma očakávať ,iné náboženstvo ,iné zmýšľanie ,iný prístup k životu ,určite čaká niečo iné .Dovolenkovali sme tu v čase pred sezónou tak ešte ulice mesta neboli zaplnené turistami ale prevládali tam domáci obyvatelia .K turistom sa správali veľmi ochotne ,bez zaváhania pomôcť ako som sa presvedčil ukázať s kade ide vlak ,ba doviesť nás tam asi 5 metrov z miesta  kde stál ale za tým aj očakávať odmenu a keď je podla neho bakšiš malý aj zmeniť výraz ochotného na u šomravého pomocníka .Všade milých predavačov ktorý sa prihovárajú vo všetkých možných jazykoch a smažia sa vám venovať všetku svoju pozornosť ,čo je žiaľ často na škodu veci ,lebo vám nedovolia chvíľu v kľuke si veci pozrieť čo veľa z nás potrebuje ,ale zas niekomu to možno vyhovuje .





 Keď vyšlo slnko niektoré časti mesta sa zaplnili staršími Turcami v dôchodkovo veku motkali sa po meste posedávali a vyhrievali sa na lavičkách a nikde sa neponáhľali . Väčšinov každý sám ,akoby v ruke stískali ,niečo podobne patričkám bez kríža a akoby sa s nimi pohrával .Ich viera pre nich samotných znamená veľa  .Prípadne popíjali čaj ,čo je tu veľmi obľúbený napoj ktorý sa pije všade ,ešte aj na lavičke v parku k vám pribehne predavač z veľkým zvonom a keď ho otvorí ponúkne vás čim iným ako čajom ktoré tam nosí schovaný aby nevychladol .






Turecko ma výbornú polohu z klimatického hľadiska preto nie div že národy už v dávnej minulosti ho tak obľubovali a budovali tu úžasne mestá ,je plne histórie ,človek by tam mal stále čo nové a užasne nájsť,ale je to história ktorá nepatrí k ich moslimskej histórie , starajú sa o tuto časť ale nemá to pre nich tu pravú cenu .Veci čo bi u nás zdobili múzeum môžete vidieť ako ozdobu i niekde v hoteli aj v našom ich zopár bolo ,ale pravdepodobne najviac ich bude v súkromních rukách ,kedže už poznám silu obchodného ducha Turka .














Celkový dojem z Turecka je dobrý ,nestretol som sa zo žiadnym prejavom násilia alebo neochoty ,ani odsudzovania ,stretol som sa pred cestou z názormi že to nie je úplne bezpečná krajina ,opak sa mi zdá pravda  človek sa tu cíti bezpečnejšie ako doma ,aj keď sa pohybuje mimo turistických oblasti .


Keby svet ktorí nepoznám nebol ešte taký veľkí určite by som sa sem vrátil ,zoznam miest kde som nebol je ale ešte veľkí ,ale ktovie nikdy nehovor nikdy    

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára